Gå til hoved-indhold

Data- og Personbeskyttelsespolitik

Vi passer godt på dine personlige oplysninger!

Her kan du læse om TimeWinders politikker og procedurer for indsamling af personlige oplysninger. 

 

TimeWinders databeskyttelsespolitik 

Komitéen TimeWinder, Cvr. nr 38199072, har ansvaret for databeskyttelse vedr. dig som frivillig, nyhedsbrevmodtager, udstiller og/eller ved oplysninger du giver os via vores kontaktformular på hjemmesiden, i mails eller via sociale medier. 

 

FRIVILLIG

Hvilke oplysninger indsamler vi?  Som frivillig opgiver du dit navn, din adresse, dit telefonnummer, din mailadresse, din fødselsdato samt din t-shirt str. til TimeWinders eksterne databehandler. Du kan som frivillig vælge at knytte yderligere oplysninger til din profil. TimeWinders eksterne databehandler lever op til den europæiske GDPR-politik. 

Hvem har adgang til dine oplysninger? Vi har interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser der sikrer, at kun de medlemmer, som har et sagligt formål, har adgang til og kan bruge dine personoplysninger, i forbindelse med vagtplanlægning og håndtering af frivillige. 

Hvad bruger vi dine oplysninger til? Vi bruger oplysningerne til fastlæggelse af frivilligvagter i forbindelse med eventet, til kommunikation mellem TimeWinder og de frivillige samt mellem supervisors og frivillige. Fødselsdato er relevant i forhold til om vores medlemmer er under eller over 18 år gamle og hvilke jobs de hermed kan varetage. 

Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger? Data slettes såfremt du ikke ønsker at være frivillige i to ud af to år. Du kan således godt springe et år over f.eks grundet arbejde og stadig være registreret i vores database. 

Dine rettigheder: Du kan til enhver tid selv se hvilke oplysninger der er registreret om dig, ved at logge ind i Office365, eller anmode om et udtræk heraf til timewinder@timewinder.dk. Du kan få dine oplysninger slettet med det samme ved at skrive til support_it@timewinder.dk

 

INDSENDT VIA TILMELDINGS- ELLER KONTAKTFORMULAR

Hvilke oplysninger indsamler vi?  Når du tilmelder dig som udstiller registrerer vi oplysningerne i en datafil på vores hjemmeside. Dernæst fremsendes data til relevante TimeWinder-frivillige. TimeWinder har en datapolitik hvor mails slettes efter max 5 år. 

Hvad bruger vi dine oplysninger til? Vi bruger dine data til at tilrettelægge vores udstilling, samt håndtere bookinger på f.eks campingplads, klubstande og andet. Dernæst bruger vi oplysningerne til at udsende relevant info, herunder invitation til TimeWinder året efter du har tilmeldt dig. 

Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger? Inaktive mailadresser bliver løbende automatisk slettet fra listen. Efter udsendelse af invitation til TimeWinder året efter din registrering i vores formularer, slettes  datafilerne fra TimeWinders hjemmeside og arkiv.  Du kan til enhver tid bede om at få dine data slettet ved at sende en mail til timewinder@timewinder.dk

 

NYHEDSBREVSMODTAGERE 

Hvilke oplysninger indsamler vi?  Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, registrerer vi dit navn og din e-mailadresse på vores nyhedsbrev-mailliste. Vores udbyder er mailchimp som lever op til den europæiske GDPR-forordning.

Hvad bruger vi dine oplysninger til? Vi bruger udelukkende din e-mailadresse til at sende nyhedsbrevet til dig. Det gør vi ca. en gang om måneden henover året og ca. en gang om ugen i perioden op til pinsen. 

Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger? Inaktive mailadresser bliver løbende automatisk slettet fra listen, men ellers har vi ingen procedure for sletning. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet - enten via linket i selve nyhedsbrevet eller ved at sende en mail til timewinder@timewinder.dk

___________________________________

 

Foreningen TimeWinders Venners databeskyttelsespolitik

Foreningen TimeWinders venner, Cvr. nr. 38389262, har ansvaret for databeskyttelse vedr. dig som medlem af foreningen.

Hvilke oplysninger indsamler vi?  Som medlem opgiver du dit navn, din adresse, dit telefonnummer, din mailadresse samt din fødselsdato til foreningen. 

Hvem har adgang til dine oplysninger? Vi har interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser der sikrer, at kun de medlemmer, som har et sagligt formål, har adgang til og kan bruge dine personoplysninger, i forbindelse med driften af vores foreningen. 

Hvad bruger vi dine oplysninger til? Vi bruger oplysningerne til kommunikation mellem medlemmerne og foreningen. Fødselsdato er relevant i forhold til om vores medlemmer er under eller over 18 år gamle. 

Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger? Data slettes ved ophør af medlemsskab, enten med det samme i forbindelse med skriftlig udmeldelse af foreningen, ved ekslusion eller efter tre måneders kontingentrestance.  

Dine rettigheder: Du kan til enhver tid bede om at få at vide hvad vi har registreret af oplysninger om dig samt bede om at få dine oplysninger slettet ved at skrive til timewinder@timewinder.dk