Frivillig på TimeWinder – Vi har brug for frivillige, og der er sikkert et job lige for dig. Herunder kan du se hvad du kan lave som frivillig på TimeWinder. Er du til mere end et job, så kan du tilmelde dig vagter i flere områder.
For at blive frivillig på TimeWinder skal du oprette en bruger på vores frivillig net, og derefter får du adgang til at tilmelde dig det ønskede område du gerne vil arbejde i.
Ad-Hoc job
Hvis du har lyst til at blive kastet ind i vagten, uden at vide hvad der venter dig, er denne gruppe måske lige noget for dig. Her kan alt ske lige fra salg i vores mange barer til at skulle fylde vand eller kul på vores kørende veteran køretøjer.
Hente morgenbrød eller benzin.
Du vil skulle stille på kontoret hver morgen, de dage du har vagt og får så en opgave alt efter behovet.
Der er behov for din hjælp både før, under og efter Pinse.
Affalds Håndtering
Inden for dette område vil handikappede blive prioriteret, frem for normalt aktive frivillige, der har mulighed for at finde job mange andre steder.
Kan du lide at se på en flot, ryddet & præsentabel event plads, kan du her få lov til at få opfyldt alle dine drømme 🙂
Til opsamling på pladsen, har vi et stort antal grabbere, så du ikke får ondt i ryggen. Du kommer rundt på pladsen og gør nytte – samtidig med at du oplever det hele.
Denne gruppe har vagter der dækker både under og efter festivalen.
Tjansen er god for dig der har særlige behov.
Barer
Ingen festival uden en bar! Når solen skinner ned over TimeWinder, er det vigtigt at der er øl og sodavand nok til alle. Og når det regner, er det godt at have et sted at gå i ly og hygge sig sammen. Det er vores glade og dygtige barpersonale, der er ansvarlige for, at øllet flyder og der er sodavand nok i køleskabene.
Barteamet bliver ledet af Emilie og Michelle. De to unge damer har ikke den store forstand på øl, men til gengæld ved de, hvordan man laver en fest bag baren. Der er dans, sang, grin og god stemning.
Det er en fest at stå i baren. Vi har det sjovt sammen med hinanden og med gæsterne. Både når der er travlt og når der er stille. Men det er også hårdt arbejde. Det er lang tid hvor vi står op, løfter, lytter, snakker og griner. Derfor leder vi efter frivillige, der både har lyst til en sjov oplevelse i baren og mod på at give den gas i de timer, vi arbejder.
Der er 6 udskænkningssteder på TimeWinder både lørdag og søndag. Den store bar er åben fra kl. 10 om formiddagen til midnat. De 5 små barer har åben fra kl. 10 til kl. 18. Den store bar har åben fredag aften fra kl. 16 til midnat.
Er baren noget for dig?
For at stå i baren skal du:
- Være fyldt 18 år
- Kunne arbejde 5 timers vagter, hvor vi står og går hele tiden.
- Have lyst til at holde en fest med gæsterne og dine kollegaer på TimeWinder!
Alkoholpolitik
Vi har en nul-alkohol politik, mens vi arbejder. Det betyder, at vi møder ædru og slet ikke drikker alkohol, mens vi er på vagt!
Bilvisiteringen
Fra 9 – 18 er der etableret en post ved vej-Y’et i skoven. Her visiteres de køretøjer, der ønsker at køre ind på pladsen. Udstillerkøretøjer skal være fra før 1. januar 1985. Køretøjerne mærkes efter hvor på pladsen de skal holde. Markeringen foretages med farvede papirbånd, eller strips i vinduesviskerne eller styret. Leverandørvogne tildeles også køretilladelser her.
Vagter i bilvisiteringen kræver kendskab til køretøjsmodeller og årgange.
Det kreative hjørne
Er du kreativ og har du lyst til at tilbringe Pinsen med at hjælpe børn og andre kreativt nysgerrige med at prøve gamle håndarbejds- og billedkunstteknikker, så skal du være frivillig i det kreative hjørne.
I år kan man i håndarbejdshjørnet: kniple en fisk, slynge en snor, sy en ærtepose eller brodere et TimeWinder spejdermærke, initialer eller en lille blomst. Man kan også karte uld og prøve at spinde på håndten.
I billedkunsthjørnet kan man afprøve forskellige grafiske trykteknikker som fx linoliumssnit og male akvarel.
Er det lige dig, så meld dig straks til!
Frivillig kontoret
På frivillig kontoret administreres de flere hundrede frivillige, her skal du sørge for information til frivillige under festivalen, udlevering af tøj til frivillige, registrering, udlevering af ID-kort, samt hjælpe frivillige hvis de har spørgsmål eller er i tvivl om deres vagter.
Fotografering & medier
Fotografholdet sørger for at der bliver taget video og billeder til TimeWinders events, som senere kan bruges til markedsføring mm.
Der er normalt rigeligt med amatørfotografer der sender deres billeder til os. Ideen med et decideret frivillighold af fotografer er at koordinere hvilke typer billeder/videoklip som der er brug for og for at kunne skabe et samarbejde om f.eks. at filme én ting fra flere vinkler.
Fotografholdet arbejder efter en ret løs struktur, med få instrukser og plads til kreativitet.
Gående indgang
Som en del af indgangs kontrollen for gående, er der flere forskellige arbejdsområder du kan vælge imellem, dette kan bl.a. være
Billetsalg til gæster.
Scanning af online billetter.
Påsætning af armbånd på gæster og medhjælpere.
Kontrol af godkendt adgangs hjemmel.
Udlevering af reklamer, brochurer og andet til gæster og udstillere.
Frivillig bespisning
Vil du gerne hjælpe til med at servere mad og drikke for vores hårdt arbejdende frivillige?
Så meld dig til her, og hjælp med både registrering, opfyldning & udlevering samt sørge for at det kun er de frivillige der kommer ind. Til sidst er det selvfølgelig også vigtigt, at skabe en god stemning og en masse hygge for de frivillige.
Informationen
Er du super-serviceminded? Så er TimeWinder Informationen lige noget for dig!
Her bliver du mødt med alle slags spørgsmål: Hvornår køres der ræs? Hvor er nærmeste toilet? Hvornår lukker markedsboderne? Hvor er Vintage-scenen? Hvornår starter aftenens koncert? Og: Det er DIG der kan svare! Og – hvis ikke du kan svare, så ved du hvem man kan spørge.
Informationen arbejder tæt sammen med speak og højtaler-udkald på pladsen. Informationen tager også imod VIP gæster så vil du helt tæt på de kendte er dette også stedet for dig.
IT
I IT er der brug for en rigtig IT nørd. TimeWinder pladsen er fuld dækket med WIFI, og der er altid udfordringer der skal løses akut under festivalen, så kan du arbejde under pres når det hele går ned, og skal hurtig op at køre igen, så er IT frivillig jobbet lige dig.
Landracing
Kalder alle over 18 år med benzin i blodet
Vi har i TimeWinder en Vintage Landracingbane, hvor vi afvikler race for kørere der sætter en ære i ”Back to Origin” – levendegørelsen af fortællingen om racepionererne på jordbane før 2. verdenskrig.
Du kan her hjælpe med at afvikle løbet, guide kørerne til startpladserne – og ikke mindst være en del af det store sikkerhedsapparat, der følger med som officials, når der afvikles løb.
På grund af sikkerhed har vi besluttet, at alle vores frivillige officials i Landracing skal gennemgå et éndags DASU officialskursus – med efterfølgende træning på Landracingbanen.
Du skal derfor være minimum 18 år for at tilmelde dig som frivillig i Landracingteamet – hvis du er under 18 år, har du mulighed for at tilmelde dig sammen med en forælder, som også har benzin i blodet ligesom dig J
Vi mangler altid frivillige til følgende poster:
Læger – sikkerhed under afvikling af løb
Brandmænd – sikkerhed under afvikling af løb
Officials i pit – hjælper med at gøre startrækkefølgen klar
Officials til at line up – guider kørere til start pladser
Startere iført tidstypisk tøj – starter løbet med Dannebro
Tidtagere til målstreg – afslutter løbet med ternet flag ved målstregen
Flagposter – hjælper med sikkerhed under løbet
Har du kompetencer inden for motorsport, og kunne tænke dig at være frivillig skal du kontakte Landracing@timewinder.dk
Legepladsen
Legepladsen er et sted hvor børn og voksne kan sidde og hygge sammen. Den vil være skiltet med ‘ophold på eget ansvar’.
Men der skal være en enkelt, helst to personer der sidder ved pladsen og er klar med et plaster, hvis det skulle blive nødvendigt.
Hver vagt vil være på to timer.
Så hvis det lyder som noget, du vil hjælpe til med på TimeWinder i pinsen, så meld dig som hjælper på legepladsen 😊
Kaffe Damernes Salon
Kalder alle Fruer, Frøkener, Herrer, Piger og Drenge 😊
I Kaffedamernes Salon kan man nyde en kop kaffe og et stykke kage i de helt rigtige omgivelser. Her serveres i oldemors kaffestel, på broderede duge og med høflig omgangstone.
Alle kan være med som serveringspersonale, kaffebryggere, opvaskere etc.
I tiden op mod pinse mødes vi og finder tøj, hatte og tilbehør, så vi kan forvandle os tilbage til tidsperioden 1895 – 1915 ca. TimeWinder råder over en garderobe, hvorfra tøjet kan lånes.
I selve pinsen deles vi om opgaverne i teltet – det er dog fortrinsvis Herrerne, der sættes til at brygge kaffe!
Køkkenet
Er du glad for mad, altså at lave mad naturligvis. Så er dette område lige noget for dig, her drejer det sig om at lave mad, i store mængder, til vores travle frivillige.
Så brænder du for maden, så meld dig til her.
Kørende indgang
Indgangskontrollen for kørende, er første rigtige møde med de mange gæster & udstillere der ankommer i køretøjer. Her skal du scanne billetter, sælge billetter, påsætte armbånd, kontrollere adgangs tilladelser, samt nyde synet af de mange flotte køretøjer der skal ind på pladsen.
Markedsføring
I Markedsføring teamet arbejdes der året rundt. Vi står for alt markedsføring af TimeWinder, kontakt til presse, medier mv. Samt at vedligeholde alle vores sociale medier & TimeWinders hjemmeside. Grafisk udarbejdelse af brochurer, plakater, flyers. Så hvis du er super god til grafisk design, eller elsker at lave videoer til Tik-Tok og instagram så er det dig vi skal bruge.
Moderne camping
Campingpladsen, som er placeret i det syd-østlige hjørne af festivalpladsen, er for udstillere, gæster & frivillige.
Hvis du syntes det kunne være sjovt at gå og hygge om alle vores camping gæster, samt sørge for at alle overholde de udstukne retnings linjer, både i forhold til sikkerhed og generel orden, er dette lige stedet for dig. Vagterne på camping pladsen er på minimum 4 timer, til gengæld er der rig lejlighed til få sig en sludder over “hækken”. Vi hjælper med at tildele pladser, laver løbende kontrol og oprydning af hele området, samt står til rådighed ved behov for hjælp eller hvis der er spørgsmål.
Nostalgicamping
Nostalgi camping området, er placeret inde på selve festivalpladsen , og er et levende museum over ældre camping vogne og biler.!!!Hvis du syntes det kunne være sjovt at gå og hygge om alle vores camping gæster. Vi hjælper med at tildele pladser, laver løbende kontrol og oprydning af hele området, samt står til rådighed ved behov for hjælp eller hvis der er spørgsmål.
Op & Nedtagning af pladsen
Det hele starter lang tid før pinse. Og det hele slutter lang tid efter.
Omkring påske, begynder festivalpladsen at summe af liv. Selve pladsen skal trimmes, der skal gennemgås el og vand. Græsset skal slås. Lokalerne skal gøres klar. Skilte skal op. Alt i alt, TimeWinder skal klargøres til gæster.
Det samme – bare i modsat rækkefølge skal gøres efterfølgende (græsset vokser af sig selv, det behøver ingen hjælp). Pladsen skal omdannes til natur igen.
Vi har brug for alle kræfter til ovenstående – også DIG!
Dit arbejde bliver aftalt med dagens arbejdsleder, som altid kan kontaktes ved spørgsmål.
Opvasker i frivillig køkkenet
Når de flere hundrede frivillige spiser morgenmad, frokost og aftensmad bliver der en del opvask. Køkkenet har derfor brug for frivillige der vil tage del i opvasken. Tag nogle vagter med vennerne i opvasken, hyggesnak og grin med hinanden imens, og bagefter er der masser af tid til at nyde TimeWinder.
Parkering
Parkering står for kontrol og dirigering af alt trafik uden for festivalpladsen
Pladsen
Der er et stor behov for hjælp i ugerne op til festivalen. Hvis du har lyst til at opbygge selve festivalen, er dette lige stedet.
Er du til fysisk arbejde, inden for montage, smede, tømrer arbejde?
Har du evt truck certifikat er det endnu bedre.
I denne gruppe vil du komme ud for adhoc job, hvor du med minutters varsel skal flytte, samle, reparere, fjerne osv.
Denne gruppe har vagter der dækker både før, under og efter festivalen.
Plakat opsætning
Inden pinse, skal der ophænges plakater op langs veje mv i hele nærområdet. Og inden vi kan sætte dem op skal de klistres på de plader vi har hertil. Vi har brug for DIN hjælp til begge dele.
Plakaterne er en stor del af TimeWinders kontakt til vores fremtidige gæster. Hvis de ikke ved, at TimeWinder findes, så kommer de ikke og besøger os.
Du skal tilmelde dig hvis:
- Du vil hjælpe til, inden selve festivalen starter.
- Du råder over en bil, alternativt Cykel med anhænger.
- Du skal syntes det er fedt at arbejde på egen hånd.
TimeWinder Aerodrome
Har du hemmelig drøm om at ville have været pilot, er stedet lige noget for dig.
Jobbene går ud på at hjælpe til, når fly letter og lander.
Opsætte og fjern afspærringer, sørge for at landingsbane kun benyttes af gæster, uden for flyve perioderne.
Hvis du er en rigtig natteravn, så er der også mulighed for dette, ved at holde styr på flyene.
Frivillig jobbet på TimeWinder Aerodrome kræver forhåndsgodkendelse pga. sikkerhedsniveauet omkring flyene.
Transport og Bar logistik
Indkøb og transport af udstillingseffekter mm. før og efter festival, f.eks også af leje campingvogne til udenlandske udstillere.
Transport på pladsen i selve pinsen af drikkevarer og udstyr til barerne.
Levering af mad og drikke til frivilligtelt og frivillige på jobs.
Vejvisning på pladsen
Efter betalingssluserne dirigeres køretøjerne til de tildelte pladser, herunder at køretøjer til Classic CarPark , ud fra farven på de strips der er sat på ved visiteringen. På pladsen vil der tillige være skilte med farvede pile svarende til stripsfarverne til at støtte vejvisningen.
Vagter ved vejvisningen stiller ikke særlige krav til viden om veterankøretøjer. Vagterne er velegnede for TimeWinder-børn, der er med far og mor på Timewinder som frivillige.
Billedet er fint til vejvisning og indtil vi finder noget bedre også til visiteringen.